| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
schoffie uw natuurgids

Geregistreerd op: 20-9-2007 Berichten: 7066 Woonplaats: in de bosjes...
|
Geplaatst: do 28 jan, 2010 23:15 Onderwerp: 28 jan. 2010 ~ koude ochtend sferen |
|
|
|
Door de aangrijpende gebeurtenis van vorige week ben ik deze week erg weinig met fotografie bezig geweest. Gewoon geen lust toe. Dat heb je wel eens, dat je gewoon geen zin hebt. Dat de ene mooie lucht na de andere mooie zonsondergang langs je raam trekt en dat het je niets doet. Maar dat is niet erg. Op die manier kom je wel tot rust en kun je je langzaam weer opladen. Verwerking heet dat, en dat heeft tijd nodig.
Daarom grijp ik voor nu een paar weken terug in de tijd. Een ijskoude januari ochtend met prachtige zonsopkomst. Ik ben vlak voor de zon boven de horizon uitkwam naar de rivier gegaan om daar 1,5 uur lang in katzwijm te liggen en uiteindelijk in en in koud met bijna bevroren vingertoppen weer huiswaarts te keren. De pijn en tintelingen die ik voelde bij de eerste kop koffie kan ik nu nog oproepen… zo intens!
Wat mij zo verbaasde die ochtend was de prachtige dampen die vanaf het water omhoog dwarrelden terwijl de zon een intense gele en oranje gloed over de wereld wierp…
techniek: niet uit luiheid maar omdat ik omrol van de slaap verwijs ik deze keer naar de EXIF voor de techniek... de 'speciale' elementen uit deze serie zijn de lange brandpuntsafstand van 600mm (!) in de eerste twee beelden, de dubbele 3 stops ND-grad in de eerste foto i.c.m. lange sluitertijd bij foto nr 4 en de combinatie van 100mm macro met 3 tussenringen voor de rijpkristallen _________________
|
|
| Naar boven |
|
 |
Lvnielen

|
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 11:33 Onderwerp: |
|
|
|
Fijn dat je weer begonnen bent
Prachtige beelden van zo'n vroege morgen!
De foto's 4, 5 en 6 spreken me erg aan. Ze kijken prettig weg!
Ik heb het idee dat foto 4 niet helemaal recht staat (horizon) of is het gezichts bedrog?  _________________ www.leonvannielen.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
Bagtjuh

|
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 12:06 Onderwerp: |
|
|
|
Verwerken heeft tijd nodig.
Veel tijd.
Toen die witte herder van mij heen ging ben ik veel de polder in gegaan.
Veel nadenken en alles terug laten komen.
Foto's werden er niet gemaakt,ik zag de sfeer niet meer.
En nu kijkend naar deze serie gaat alles voor mij weer terug komen en kan ik er wel makkelijk mee omgaan.
En waarom ik maar naar die 3e blijf kijken weet ik niet onder worden te brengen.
Hij zuigt me naar binnen gewoon.
Veel sterkte met de verwerking! _________________ Dit is op aarde van al het kwaad de grootste straf: wie een maal fotografeert komt daar nooit meer vanaf. |
|
| Naar boven |
|
 |
Nicodejong
|
Geplaatst: vr 29 jan, 2010 18:29 Onderwerp: |
|
|
|
mooie platen weer zoals we van je gewent zijn!
sterkte met de verwerking van dit moeilijke moment. _________________ Saying a Camera takes Nice Pictures is like Saying a Guitar Plays Nice Melodies
Op mijn Flickr account staan alle foto's ook op groot Formaat
http://www.flickr.com/photos/nicodejong/ |
|
| Naar boven |
|
 |
|