In het buitengebied van mijn woonplaats, is een prachtige vogelkijkhut neergezet o.a. door het Waterschap, langs een 'dode arm' van de Eem.
Van het IVN kreeg ik de vraag, deze in beeld te brengen wat ik graag deed, mede om te leren omgaan met mijn grad-filters
Alleen bij foto 2 had ik geen filter gebruikt.
Verder zijn deze foto's gemaakt met de Canon 7D en de Tokina 12 - 24mm.
Voor wie nieuwsgierig is naar deze locatie het ligt precies t.o.v. deze boerderij.
Op en aanmerkingen stel ik op prijs
Grt Caspar
1 Deze boten zijn te huur... en liggen naast de vogelkijkhut.
2 Degelijke bouw maar ook een mooie aanlooproute langs een schutting van wilgentakken.
3 Uitzicht vanuit de kijkhut.
4 Even verderop bij de hut ligt het gemaal Zeldert.
5 Zicht op de hut vanaf de overzijde van de 'dode arm' van de Eem.
Rechts zie je nog net het gemaal.
Geplaatst: zo 01 aug, 2010 20:53 Onderwerp:
Ik vind dat je een goede reportage hebt geschoten Caspar. Het is altijd leuk als je toevallig een prachtige foto van een vogel dichtbij kunt maken in zo een reportage, maar dan zou je er veel vaker terug moeten komen en geluk hebben. De hut op zich en de omgeving zijn goed in beeld gebracht. _________________ Canon www.pbase.com/jeroenrep
Mooie reportage, Caspar. Het nodigt uit om er een keer te gaan kijken (en dat ga ik dus ook doen).
Ook bij de luchten goed gebruik gemaakt van de ND-grad filters: ik heb sinds een paar maanden ook zo'n setje (ik zag ze voor het eerst tijdens een workshop en was aangenaam verrast).
Groeten, Edwin _________________ www.xinu.nl Canon EOS 450D | Canon EF 70-200mm f/4L IS USM | Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM | Tamron SP AF17-50mm f/2.8 XR Di II | Kenko PRO 300 DG 1.4x TC
Goed dat ze er een wand plaatsen , lijkt toch zeker een mooi vogelgebied te zijn/worden.
Mooie reportage ook met voor mij foto 4 en 5 geven een erg goed overzicht.
Erwin. _________________ Zien zegt meer dan 1000 woorden.