forum index ~ schoffie's natuurfotografie forum ~
Johan van der Wielen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   ~ Inloggen ~~ Inloggen ~ 

20 dec. 2011 ~ een inspirerend fotografisch 2012 toegewenst!

Plaats reactie     forum index -> schoffie's column
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schoffie
uw natuurgids

BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2011 22:09    Onderwerp: 20 dec. 2011 ~ een inspirerend fotografisch 2012 toegewenst! Reageer met quote

Heel veel meer heb ik hier niet aan toe te voegen. Lag vorig jaar de hele wereld rond deze tijd al meer dan twee weken onder een dikke deken van sneeuw, zo worstelen we ons nu door verlate herfststormen en regenbuien heen. Het kleine beetje vorst wil niet doorzetten en de hoop op een witte kerst verschuiven we keurig door naar eind 2012. Toch is dit wel de tijd om het afgelopen jaar eens rustig te laten passeren en te kijken wat het ons gebracht heeft. Waarschijnlijk is er van alle ambitieuze plannen en goede voornemens van 2011 niet veel terecht gekomen maar dat geeft niet, nog veel waarschijnlijker is het dat deze ideeën hebben plaatsgemaakt voor heel nieuwe kansen die je van te voren nooit had vermoed. Dus niet getreurd over wat niet is gelukt of niet is gebeurd... kijk naar alles wat juist wel is gelukt en alle prachtige dingen die zijn geweest maar niet waren gepland. Schuif plannen door of maak nieuwe plannen voor het nieuwe jaar, het is mij om het even...

Zolang je je in het nieuwe jaar maar laat inspireren
door de natuurlijke schoonheid om ons heen!

In mijn laatste nieuwsbrief van 2011 blik ik terug op het afgelopen jaar en kijk ik vooruit naar het nieuwe jaar... je kunt hem downloaden via deze link (PDF)

techniek: natuurlijk is deze foto niet van dit jaar maar van de prachtige winter van 2010/2011, namelijk op 19 december 2010. Tijdens een witte grauwe dag ben ik er op uit getrokken in het Leersumse Veld met in mijn hoofd bovenstaande foto: een natuurlijke high-key. Door de witte lucht in combinatie met de witte sneeuw en de heïgheid op de achtergrond lukte het mij om de boom in een bijna serene witte omgeving te plaatsen, het is dus géén geshopte bewerking! Gemaakt met 5DII met 70-200 f/2.8 lens op 97mm en f/2.8 (om zoveel mogelijk omgeving onscherp te maken), ISO200 en 1/320 sec.

BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2011 15:53    Onderwerp: Re: 20 dec. 2011 ~ een inspirerend fotografisch 2012 toegewe Reageer met quote

schoffie schreef:
Zolang je je in het nieuwe jaar maar laat inspireren
door de natuurlijke schoonheid om ons heen!

Mooie woorden die ik in mijn oren knoop knipoog
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie     forum index -> schoffie's column
Pagina 1 van 1