forum index ~ schoffie's natuurfotografie forum ~
Johan van der Wielen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   ~ Inloggen ~~ Inloggen ~ 

14 feb. 2012 ~ de verborgen Finse fauna

Plaats reactie     forum index -> schoffie's column
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schoffie
uw natuurgids

BerichtGeplaatst: di 14 feb, 2012 20:58    Onderwerp: 14 feb. 2012 ~ de verborgen Finse fauna Reageer met quote

Terwijl ik druk bezig ben met een lastige klus op het gebied van nachtfotografie (maar liefst 300 foto's over elkaar leggen waarbij voorgrond en achtergrond zó verschillend belicht moesten worden dat ik al een poos druk ben met het mooi laten aansluiten) wil ik je toch nog een keer meenemen terug naar mijn laatste reis naar Finland. Op 9 september liet ik al wat beelden zien van de zomerreis, waarbij we meer dan 14 uur in de speciale schuilhut vertoefden, wachtend op de indrukwekkende verborgen Finse fauna. Tijdens afgelopen herfstreis zijn we vanaf het begin getrakteerd op een grote diversiteit aan diersoorten, houdingen en gedragingen. We hebben enorm veel geluk gehad toen we niet alleen beren hebben gezien maar ook de weinig geziene wolf en de zeer zeldzame veelvraat! Zeker de laatste is uniek met nog maar 150 exemplaren in heel Finland...

En terwijl ik mij zometeen weer vastbijt in mijn nachtelijke foto's kun jij even wegdromen over de Finse toendra

Rendier in het bos

7D met 300mm f/4 IS lens op f/5.6, ISO800, 1/3 stop onderbelichting en 1/100sec. uit de hand

Korhoender (m)

7D met 300mm f/4 IS lens + 1,4x op 420mm, f/6.3, ISO800, 1/3 stop onderbelichting en 1/40sec.
leunend op de rand van het portier

portret rendier (m) die net het vel van zijn nog bloederige gewei schuurt

7D met 300mm f/4 IS lens op f/7.1, ISO400,
1/3 stop onderbelichting en 1/800sec. uit de hand

drie jonge beren lijken de raaf de willen besluipen

7D met 500mm f/4.5 lens op ISO1600, f/5.6 en 1/160sec. vanaf statief

oude mannetjes beer kijkt op

7D met 500mm f/4.5 lens op ISO1600, 1 stop onderbelichting wegens de donkere vacht, f/5.6 en 1/100sec. vanaf statief

rennende beer

7D met 500mm f/4.5 lens op ISO1600, 1 stop onderbelichting, f/18 en 1/10sec., meegetrokken met de renrichting, vanaf statief

veelvraat (zeer zeldzaam, we hebben enorm geluk gehad!)

7D met 500mm f/4.5 lens op ISO800, f/8 en 1/160sec. vanaf statief

Prachtige goudgele wolf komt van de rotsen

7D met 500mm f/4.5 lens op ISO800, f/7.1 en 1/80sec. vanaf statief

Even alert opkijken, mooie houding

7D met 500mm f/4.5 lens op ISO800, f/8 en 1/80sec. vanaf statief

Laatst aangepast door schoffie op wo 15 feb, 2012 16:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
Bagtjuh

BerichtGeplaatst: di 14 feb, 2012 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Oei een veelvraat.

Zeker een heel bijzondere vangst en iets dat je waarschijnlijk nooit meer zal zien.
Only after the last three has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Ingrid_me

BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2012 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

Jee wat een bijzondere ervaring hebben jullie daar gehad.
Mooie foto's zeg, bijzonder.... knipoog
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie     forum index -> schoffie's column
Pagina 1 van 1