forum index ~ schoffie's natuurfotografie forum ~
Johan van der Wielen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   ~ Inloggen ~~ Inloggen ~ 

9 julli 2012 ~ De sfeer van Schiermonnikoog...

Plaats reactie     forum index -> schoffie's column
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schoffie
uw natuurgids

BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2012 20:56    Onderwerp: 9 julli 2012 ~ De sfeer van Schiermonnikoog... Reageer met quote

Afgelopen juni was het zover, op 22 juni heb ik in het bezoekerscentrum van Schiermonnikoog een foto expositie geopend met als titel "de sfeer van Schiermonnikoog". Een selectie van 15 beelden uit een periode van 2007 t/m 2012. Ik ben best trots, de expo blijft hangen tot eind 2012 op een prachtige plek in het bezoekerscentrum. Mocht je nog een keer in de buurt zijn, ga absoluut een keer kijken!

Maar natuurlijk horen er ook beelden in een weblog bericht en daarom een kleine selectie van een prachtige ochtend van begin mei 2012. Wat begon met een matige morgen, waarbij de zon zich eigenlijk niet liet zien achter de wolken, veranderde in een indrukwekkend schouwspel van jacobsladders, apocalyptische massa's en heldere zonnestralen.

techniek: beeld gemaakt 5DII, 16-35 lens op 17mm, f/22, ISO50, 2/3 stop
onderbelichting en 1/5 sec. met 3 stops ND-gradiŽnt filter vanaf statief

techniek: beeld gemaakt 7D, 70-200 lens op 88mm, f/7.1,
ISO200, 1 2/3 stop onderbelichting en 1/400 sec. met
3 stops ND-gradiŽnt filter

techniek: beeld gemaakt 5DII, 16-35 lens op 16mm, f/8, ISO200, 1/3 stop
overbelichting en 1/100 sec. met 2 stops ND-gradiŽnt filter vanaf statief. Terwijl ik rondliep
trof mij het woenstijnlandschap, alleen de zee in de verte verraad dat het strand is.

techniek: beeld gemaakt 5DII, 16-35 lens op 18mm, f/22, ISO50
en 1 sec. met 3 stops ND-gradiŽnt filter vanaf statief. Hoewel de zon zich niet wil
laten zien geven de wolken een mooie balans met de windribbels in het zand.

techniek: beeld gemaakt 5DII, 16-35 lens op 16mm, f/8, ISO200, 1/160 sec.
en 2/3 stop onderbelichting. Ik werd hier getroffen door het gouden licht wat even door
de wolken scheen en dit duintje verlichtte, op de achtergrond heerst nog de schaduw

Voor de mensen die het leuk vinden heb ik op youtube een kleine rondleiding door de expo ruimte gezet: http://www.youtube.com/watch?v=SUL00yluIoA

BerichtGeplaatst: do 12 jul, 2012 08:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ook weer zo'n serie waarbij m'n mond open valt knipoog heb zelf geen groothoeklens, maar dat geeft toch wel hele mooie wijdse beelden.

Gefeliciteerd met je expositie!
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Susan Hol

BerichtGeplaatst: do 12 jul, 2012 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Laat ik nou toevallig volgende week op Schier zijn. Ik ga kijken!
margriet

BerichtGeplaatst: vr 13 jul, 2012 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtige serie! Zal waarschijnlijk een mooie expo zijn, gefeliciteerd! Extra reden om nog naar Schier te gaan dit jaar. Was sinds mei hier zeer sporadisch wegens teveel andere bezigheden, maar hopelijk komende maanden weer wat meer tijd, want vind het nog steeds een inspirerend forum.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Susan Hol

BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Geweest en de hele familie meegesleept! Het was druk in het bezoekerscentrum (beetje nogal veel regenachtigheid de afgelopen dagen) en de bezoekers bekeken lang, langzaam en aandachtig de tentoonstelling. Heel mooi zeg om je foto's ingelijst te zien. Geeft iets extra's aan de mooie platen!
schoffie
uw natuurgids

BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2012 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel... en leuk te horen dat er genoeg animo is!
Plaats reactie     forum index -> schoffie's column
Pagina 1 van 1