forum index ~ schoffie's natuurfotografie forum ~
Johan van der Wielen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   ~ Inloggen ~~ Inloggen ~ 

20 sep. 2013 ~ Schotland part I

Plaats reactie     forum index -> schoffie's column
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schoffie
uw natuurgids

BerichtGeplaatst: vr 20 sep, 2013 21:26    Onderwerp: 20 sep. 2013 ~ Schotland part I Reageer met quote

Morgenochtend vertrek ik naar Finland voor de 7e fotoreis en heb nog net even tijd om mijn eerste beelden van Schotland (voor zover je ze nog niet hebt gezien op facebook) te laten zien

1. View on Fairy lochs / Lochean Sgeireach

2. The Rua Reidh Lighthouse

Ik heb nog geen geweldigere plek gehad om te verblijven tijdens mijn vele fotoreizen dan het pension in de Rua Reidh Lighthouse. Niet alleen vanwege de verzorgende Roger en Tracy, maar vooral vanwege de ruwe en intense indruk van de elementen die je krijgt als je naar buiten gaat: storm en regen, zon en wind, rotsen en de oceaan.

3.

4. view on a sea stag at the north cliffs of the North-West Highlands

na een lange wandeling door de Schotse mist kwamen we bij de kliffen van Noord-West Highlands van Schotland aan en keken neer op de blauwe zee en een rotsboog in zee

5. heart on the Scottish beach

Soms zie je het gewoon ... een vorm, een lijn, een ronding. Toen ik op het Schotse strand langs de klippen liep zag ik opeens deze herhaling van driehoeken, zoals de symbolen uit de Da Vinci code ... het enige probleem was dat ik lang genoeg was voor de foto (slechts 1,74 m jammer). Vanuit mijn oogpunt 'raakte' de tweede steen de achtergrond terwijl hij los zou moeten staan. De oplossing, je camera hoog boven je hoofd houden en blind fotograferen. Gelukkig ben ik vrij goed in het maken van foto's zonder te kijken ... dus het eerste schot was al zoals ik in gedachten had, ik hoefde hem later zelfs recht te zetten smile

6. The atlantic ocean repossesses the Scottish coast

Sommige foto's zijn niet alleen fraai om terug te kijken maar laten ook een gevoel herleven. Zo ook dit beeld. al zwervend op een klein stukje strand langs de Schotse kust kon ik langs een grote rots naar een nog kleiner stukje zand. Niet beseffend dat het opkomende tij binnen no-time het hele strand zou overspoelen en uiteindelijk de zee tegen de kliffen aan zou doen klotsen, raakte ik gefascineerd door het woeste water die de rotsblokken en het maagdelijke zand overspoelde. Een kreet wekte mij uit mijn fascinatie en deed mij beseffen dat ik bijna niet meer terug kon langs de grote rots omdat het water inmiddels het kleine pad al in bezit had genomen. Hopend dat de oceaan zich nog één keer terug zou trekken en het zand nog één keer zou laten zien stond ik tijdens spannende minuten te wachten. Een deelnemer aan de cursus ging voor mij uit maar wist nog maar net zijn camera droog te houden, een natte broek en natte schoenen tot resultaat. De oceaan was mij echter goedgezind en gaf het zand nog één keer prijs... waarna het zich voor de komende uren zich kolkend op het strand zou storten.

7. A low rainbow at the foot of the hill

Natuurfotografie is alles over de voorbereiding ... en een beetje geluk smile Tijdens het rijden geconcentreerd aan de 'verkeerde kant' van de weg een van de studenten van de cursus fotografie naar Schotland geschreeuwd over een zeer lage regenboog. Dus ik stopte met piepende remmen en lopen we terug de weg. Slechts een paar seconden later was het weg ...

8. Eilean Donan Castle

Eilean Donan Castle is een van de mooiste gelegen kastelen in Schotland. Met een oude brug met bogen is het gebouwd op een klein eiland in Loch Duich. Foto's maken van een kasteel is niet mijn ding, maar als je kan plaatsen in een echte Schotse omgeving en sfeer zie je dat het daar hoort. Gelukkig was het laag tij, zodat de boothelling van de vissersboten droog was gevallen. Daarom waren we in staat om de laagst mogelijk standpunt te nemen om een beeld door de bogen heen te maken. En dan ... is het wachten tot de wind de Schotse vlag zou opwaaien op de juiste plaats

9. sunrise Loch Portree, islse of Skye

een ochtend, net buiten mijn kamer in de 'pink guesthouse' ... hadden we een prachtige zonsopgang.

voor exif... zie foto's

BerichtGeplaatst: za 21 sep, 2013 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Heel herkenbare beelden! Heb je de robben en zeehonden nog gezien bij die cliffs? En heb je ook nog foto's gemaakt richting de Orckney's?

In elk geval typische schotse foto's die mij doen terugverlangen naar dat land heel blij
Bagtjuh

BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2013 05:38    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtige die lage regenboog tegen de heuvels.

Genieten deze serie!

Hoop dat eind oktober als ik in edinburg de tijd heb voor...... knipoog
Only after the last three has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie     forum index -> schoffie's column
Pagina 1 van 1