forum index ~ schoffie's natuurfotografie forum ~
Johan van der Wielen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   ~ Inloggen ~~ Inloggen ~ 

24 apr. 2009 ~ eindige schoonheid... dag lieve Oma!

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.     forum index -> schoffie's column
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schoffie
uw natuurgids

BerichtGeplaatst: vr 24 apr, 2009 08:32    Onderwerp: 24 apr. 2009 ~ eindige schoonheid... dag lieve Oma! Reageer met quote

Het is bijna een maand geleden dat ik mijn laatste weblog bericht schreef. En er is zóveel gebeurd in de tussentijd. Niet alleen fantastische reizen naar Schiermonnikoog en andere activiteiten maar ook op persoonlijk vlak is er veel gebeurd.

Iets meer dan een jaar na het overlijden van mijn ene oma is vorige week in haar slaap ook mijn andere en tevens laatste grootouder overleden. Meer dan 11 jaar heeft zij alleen moeten leven en vechtend tegen dementie kon ze wanhopig opkijken naar het einde. Nu heeft ze alle rust gevonden die wij haar zo gunnen. Afgelopen woensdag hebben wij haar gedragen en voor haar gesproken. Het was te verwachten en wij allen wachtten op het einde. Maar toch, als die telefoon dan gaat, en mijn vader met gebroken stem het nieuws verteld gaat er een schok door je heen. Een periode wordt afgesloten en ineens schuiven alle generaties op. Ik ben geen kleinkind meer, slechts nog kind.

Zaterdagmiddag heb ik de hele middag besteedt in het veld bij, wat mij betreft, de mooiste bloemen van Nederland, de kievitsbloem. Ze groeien op een paar plekken in de uiterwaarden van de IJssel en het zwarte water. De meeste plekken zijn bijna bedevaartsoorden voor belangstellenden omdat het zo'n unieke bloem is die slechts kort bloeit op zo weinig plekken voorkomt. De plek waar ik echter was is voor het grote publiek verborgen en mij al sinds mijn vroege jeugd bekend. Hier heb ik mij één gevoeld met de natuur, bezig zijnd met haar schoonheid en vooral vergankelijkheid.

Deze bloem symboliseert mijn grootmoeder, mooi en kwetsbaar, zeldzaam en kleurrijk, waaiend in de wind en prachtig opkijkend terwijl de zon van het leven ondergaat...

Rust zacht lieve oma...

geen techniek deze keer, ook geen reacties... slechts de beelden en de herinnering
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.     forum index -> schoffie's column
Pagina 1 van 1