forum index ~ schoffie's natuurfotografie forum ~
Johan van der Wielen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   ~ Inloggen ~~ Inloggen ~ 

27 feb. 2010 ~ lekker uitwaaien

Plaats reactie     forum index -> schoffie's column
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schoffie
uw natuurgids

BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 18:49    Onderwerp: 27 feb. 2010 ~ lekker uitwaaien Reageer met quote

ook genieten van de prachtige Waddeneilanden? Ga mee naar het fotografieweekend op Schiermonnikoog en/of Vlieland!

Zo heerlijk rustig was het gisteren toen wij met behoorlijke wind de boot naar Ameland opreden. De meeste mensen keren terug na de voorjaarsvakantie of mijden de eilanden tot het moment dat de temperatuur boven de 20 graden is. Zo zalig als je over het prachtige eiland tuft, we worden gegroet door de eilanders en voelen ons één met dit oeroude volk (of komt het omdat we wat auto betreft tussen het park van oude 4x4’s passen?).

Al jaren gaan we rond deze tijd naar Ameland, lekker uitwaaien en genieten van het wispelturige februari weer. Storm en water guren door je kleren en laten je de echte elementen voelen. Het strand als meedogenloos instrument om je gezicht te zandstralen in plaats van te dienen als ligplaats in de zomerzon. Nee, voor mij zijn de eilanden op hun mooist rond deze tijd. Rauw, guur, indrukwekkend en ‘echt’.

Deze week ga ik weer lekker bezig met mijzelf fotografisch op te laden. Ik heb diverse ideeën maar ze zijn geen noodzaak, ik ga vooral genieten, peinzen, brainstormen, mijmeren, plannen maken en mijn creativiteit voeden. Heerlijk in weer en wind, hopelijk net zulke mooie beelden makend als vorig jaar tijdens mijn Ameland week.

Omdat we aankwamen met regen en storm heb ik nog niet zoveel foto’s gemaakt maar hebben we vooral – dik ingepakt – genoten van de storm op het strand. Daarom een foto van mijn laatste trip naar de wadden, op Vlieland vorig jaar augustus. Een zielige spiering ligt op het strand te wachten en krioelen tot het water van de Noordzee hem bij het licht van zonsopkomst weer mee terug neemt de wijde wereld in…

Volgende week een column met beelden van Ameland!

techniek: beeld gemaakt met 5DII en 16-35 lens op 27mm, ISO400, f/11, +1/3 belichtingscompensatie en 1/40 sec. De f/11 heb ik hier gebruikt om toch enige scherptediepte te creëren. Deze is namelijk erg klein door het enorm dichtbij scherpstellen. Ik wilde graag enige beweging in het beeld maar niet een volledig strak uitgeveegd beeld, daarom de 1/40 sec. en geen vele seconden. Om die 1/40 i.c.m. f/11 te krijgen was ISO400 nodig, anders was ik zeker lager gegaan. Verder uiteraard van statief, vlak boven het water (lang leve de hoekzoeker!) en gebruik gemaakt van een 3 stops ND-grad filter om de zon wat terug te dringen.
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
C@sp@r
boswachter

BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

Geniet, en laad je maar op, voor de vele leuke activiteiten die je organiseert.

Veel plezier op Ameland duim omhoog
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie     forum index -> schoffie's column
Pagina 1 van 1